måndag 9 juni 2008

Måndagsmonologen

Lyssnade på en timmes monolog idag. Försökte ibland inflika nåt intelligent som svar på några av frågorna men det lät mest som att jag svalt tungan med eventuell överbliven saliv. Personen predikade om samma sak som förra gången vi träffades..... Aha, nu har nog alla gissat att jag varit till tandhyginisten.

Borstade tänderna innan jag äntrade hissfåtöljen och lyssnade till det entusiastiska pladdret från det gröna munskyddet. Döm om min förvåning när en glad röst säger: "Å här ligger det visst lite sallad" Ouups! tänker jag stilla för mig själv för att i nästa ögonblick höra att det minsann " låg ett frö här i springan". Va fasen - borstade jag tänderna med en träkloss eller vad?

Med blodsmak i munnen lämnade jag kliniken för att än en gång starta mitt nya liv med att regelbundet använda tandtråd. (Ha ha ha)

Inga kommentarer: