tisdag 15 juli 2008

Tvättstugan..

... är mina domäner. Sambon huserar i pannrummet. Matkällaren delar vi lika. En gång per år städas det i vår källare (har jag någonsin påstått att vi är pendanter ;-). Idag var sambon sugen...att städa. Inte jag - det var ju soligt. Av princip vill jag inte vistas inomhus då. Sambon verkade föredra att sopa pellets och damm och som alltid får han ju göra precis som han vill.

Ikväll mulnade det på och jag kände piskan... när solen är borta finns det ju inga hållbara ursäkter från min sida. Nu är tvättstugan tömd och redo för högtryckstvätt. Hittade inget intressant förutom min snygga svarta blus som varit spårlöst försvunnen i ett par månader.... en puss till sambon som indirekt var orsaken till att jag återigen kan vara skitsnygg i min svarta blus i vår rena källare!

Inga kommentarer: