lördag 6 september 2008

Einstein

Gjorde en ansats i juli - men misslyckades. Tänkte att det fick vara. Den kommer ju snart utanför biosalongerna. Men i kväll dök ett gyllene tillfälle upp då Miraklet är på annan ort. En öl på stan och lite bio. Perfekt. Sambon och brorsan var på. De var tillochmed på att se MammaMia. Tänkte att nu är sambon jättekär i mej eller så önskar han en gentjänst när han frivilligt - utan stånk och stön går på Björn&Bennys hopkok.

Efter ölen på puben och popcornsköpet i kiorren bänkade vi oss mitt i smeten. När filmens fem första minuter var avverkade utbrister sambon förvånat och lite irriterat:
- Va?! Äre en musikal!

Jag skrattade. Ett - Noll till mig

3 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Ha ha, jag kan riktigt höra F. - han är ju för rolig!! Hur kan han ha missat att det är en musikal!?

Unknown sa...

Jäklar vad jag skrattar! :-D

Meilita sa...

VäL: Hur kan man missa det? Kan kanske bero på att han avskyr musikal på film!

Lsy: Skrattar själv bara jag tänker på det..