lördag 21 februari 2009

Klassiskt diskret

Vaknade med extrem köpklåda idag. Rasslade iväg några bud på Tradera innan jag tog på mig brallorna (utan långkalsonger under!!) och susade in mot stadens shoppingmöjligheter. Inne bland H&M´s accesoarer hör jag en kvinnlig stämma som frågar
-Tycker du att det här är snyggt?
Kvinnan som undrar provar ett bääscht diadem i imiterat skinn. Kvinnans hårfärg och diademet går ton i ton och jag tänker febrilt på vad jag ska säga eftersom jag inte har en aning om vad hon har för stil samtidigt som jag verkligen tycker att skinnimitationer (tillsammans med djurmönstrat) är bland det fulaste som finns.
- Eh jaa...det går ju i samma färgskala som din hårfärg. Det är ju klassiskt diskret, svarar jag och kvinnan tackar för smakrådet och traskar med bestämda steg mot kassan med diademet.
"Nice save" tänker jag för mig själv och tar sikte på reaskyltarna.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe! Fy vad svårt sånt där är! Ett beiget diadem... hur snyggt kan det va? Jag tycker du skötte dig galant!

Världen är liten… sa...

Håller med lillasyster, det där skötte du galant! Sveriges näste diplomat i Irak eller något annat konfliktdrabbat område?! Ha förskollärare borde ju vara utmärkta som konfliktlösare för både stora och små=o)!

Meilita sa...

Lys: Taackarr

VäL: jomenvisst eller varför inte i Gaza/Israel. Man undrar lite om någon där kan vara klassiskt diskret...