fredag 6 mars 2009

Håll käften hå hå håll käften!

För att överhuvudtaget begripa det här inlägget måste man vara lite insatt i Bompavärlden. Den världen har sitt utgångsläge mellan 18.00-19.00 varenda dag och vi som harvar i föräldraträsket brukar förr eller senare hamna där tillsammans med våra avkommor.

Varje fredagkväll studsar och skriker en socker?speedad skåning i programmet Amigo. Otroligt irriterande människa som definitivt inte jobbar men barn dagligen. Idag var han utklädd till ananas och Miraklet tittade fashinerat medan jag halvsov och undrade när jag skulle få gå och lägga mig. (Insåg rätt snabbt att klockan 19.00 inte var acceptabelt)

Klockan närmar sig 20.00 (och jag halvsover igen denna gång i sängen!) Miraklet håller mig vaken med att enträget sjunga egna ord till den irriterande Amigosången och den enda tanken som dyker upp i mitt inre är att jag banne mig tänker hemsöka den där trallande skåningen inte en ...inte två utan så många fredagkvällar som krävs för att han ska hålla kä..........

3 kommentarer:

Jenny Eklund sa...

JA! Man blir fullkomligt galen på den speedade tokskallen!

Det märkliga är att dom bytte från en galen skånsk programledare till en annan lika galen (eller ännu mer galen) skånsk programledare.

Unknown sa...

ELLER HUR!?!?!

Kan ingen strypa den där jäkla skåningen???

Världen är liten… sa...

Ni verkar vara rörande överense, låter jättejobbigt ju - tur att man slipper!
För övrigt så gillar jag Jennys profilbild, hur gör man för att få en sådan tro?