onsdag 6 maj 2009

Spajidomän

Miraklet har en stor längtan. När vi satt framför tv´n en kväll tittade hon på mig och sa med bedjande röst:
-Mamma, jag vill ha en spajidomänklänning.
-Eh, va sa du?
-Ja vill ha en spajidomänklänning...eller kjol

Vart nu detta kom ifrån har jag inte den blekaste men jag började googla runt för att hitta en klänning med spiderman på. Insåg rätt snabbt att jag skulle måsta köpa tyg och sy den där kreationen för det verkar inte vara så stor marknad på spajidomänkläder med tjejigt snitt. Hittade tyg hos Mirrezz som damp ner i brevlådan i går. Miraklet stod länge med en fånigt lyckosmil när hon öppnat paketet så nu är det bara för Meilita att leta fram tråd, maskin och inspriration att sy den där skapelsen. Jag återkommer med bilder när (om) den blir färdig.


3 kommentarer:

Jenny Eklund sa...

Bra jobbat!!!!
Det där med tjej- och killkläder är ju ett evigt dilemma, varför ska det tex inte finnas Spajidomänklänningar?!

Världen är liten… sa...

Vad gör man inte för dom små liven! Ser fram emot att se slutresultatet=o).Mycket imponerande att du försöker jag skulle aldrig fixa det!

Meilita sa...

Jag gör det för att det är just spiderman hon vill ha. Jag tycker det är extra sporrande när det är något som bryter mot könsstereotyperna