torsdag 20 augusti 2009

Tjockmage

Oj oj oj
Det är en förunderlig tid nu för Meilita
Som gravid blir jag överöst med komplimanger om mitt utseende. Dagligen hör jag hur vacker och fin jag är. Det är fantastiskt trevligt att få fina ord sagda direkt, en hel gottepåse att suga på.

Jag ska komma ihåg den då man tappert kämpar för att bli av med momsen som man lagt på sig - för då är det ingen som tycker att man är vacker och har en fin mage. När den dallrar på korsan och tvärsan samtidigt som man pular järnet för att än en gång misslyckas att knäppa knappen i "före-jeansen"

Skönheten sitter i betraktarens öga och då är en gravidmage helt okej medan en fettomage är o-okej


25 fullgångna veckor och + 10 kilo

3 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Så sant. Är magen likadan som med Miraklet eller ser/känns den annorlunda?

Meilita sa...

VäL. Alltså ärligt talat minns jag inte hur magen såg ut eller kändes. Jag tycker att det är tyngre men det beror ju på att man har ett jobb och en treåring att ta hand om. Det hade jag ju inte förra gången då jag skrev min avslutande uppsats på Lärarutbildningen. Formen är rund och det pillrar runt ordentligt därinne nu! Fascinerande!

Världen är liten… sa...

Det är så himla häftigt när dom pillrar på, antar att man uppskattar det ännu mer andra gången?