torsdag 2 september 2010

Män i uniform

Torsdagen började med ett skarpt möte med två män i uniform. Som vanligt när jag blir stoppad av polisen så ska det fipplas med bilrutor, letas körkort i the Abyss (dvs handväskan) samt hållas fokus på att blåsa hårt och länge i lilla plaströret. Man skulle ju hellre tittat lite extra på dom dära unga snygga polisaspiranterna i uniformerna istället för att lite panikartat leta efter knappen som öppnar bilrutorna. Ja det är sant - jag har inte lokaliserat och pluggat in vart alla knappar sitter i nya bilen. Nu vet jag i alla fall vart rutöppnarknapparna sitter och det kan jag ju tacka två män i uniform för.

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

He he, skulle velat sett detta live! Själv så fick jag hjälp av mannen som höll i min amerikanska uppkörning att lokalisera handbromsen...På Makens SUV är den lokaliserad som ett litet handtag ungefär där många svenska bilar har spaken för motorhuven, hur ska jag kuna veta det?!