lördag 11 december 2010

Försöka lite till

Jag försöker verkligen. Jag julpyntar, klinkar julsånger på keyborden, det pysslas på jobbet och från datorn sprutar julmusiken ut men det räcker inte. Nada, zipp och noll julstämning har letat sig in i mitt sinne. Förkylningen vägrar att släppa greppet och halsontet harvar vidare och suger ut den sista lilla energin som jag med nöd och näppe hinner tanka i mig från Pärlan och Miraklet.

Sambon jagar runt efter smärtstillande med hörselkåpor på. Stackarn har i veckan haft tandvärken from hell där varken vanliga värktabletter eller tandläkarbesök har hjälpt nämnvärt. Sen kan ni ju gissa hur lätt det är att kommunicera med någon som har hörselkåpor inomhus...

Trevlig tredje advent på er!

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Hoppla, jag tycker synd om er båda två!

Meilita sa...

Det blir lite segt när båda föräldrarna inte är på topp. Förhoppningvis får vi ha en pigg julledighet tillsammans!