tisdag 8 februari 2011

En semla...

Har semmelnoja i år. Vill jämt och alltid ha en semla men nånstans går det snett eftersom jag bara ätit två ynka hittills. Så kan det vara när man bor på landet - långtlångtbort från affärn. Det är bra för figuren. Småbarn och långt till affären är två fungerande faktorer när det gäller att hålla formen. Tiden att sitta och proppa i sig finns inte och när så tillfälle ges är man för trött eller så gapar gotteskåpet tomt.

Ihelgen var vi i Paradiset. Hela klanen var på plats och det var som vanligt en skön helg. Jag lyckades med konsttycket att sy fast en ny dragkedja i min havererade vinterjacka. Jag sydde - inte svor fast den. Ibland går det oväntat lätt att göra saker som man aldrig gjort förut. Då får man mersmak att prova andra nya saker så nu har jag just gjort semmelbullar för första gången. Nu krävs det lite mer karaktär än småbarn och långt till affären för att hålla formen.

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Duktig du är, har inte svurit fast ngt sedan högstadiet! Tänker inte prova heller då jag är helt värdelös på att sy.

Meilita sa...

Tack - jag är fortfarande djupt impad och väldigt förvånad att jag lyckades på första försöket!