onsdag 6 april 2011

Tyg

Förra veckan fick jag för mig att jag skulle ta flickorna med mig och fara och kolla på ett nytt tyg till våran kökssoffa. Det gick väl sådär. Det enda tyget som jag fick ha ögonen på var Pärlans röda bävernylonoverall som tycktes vara precis över hela affären. Bakom disken, i hyllorna, under hyllorna och brevid hyllorna utdragandes rullar med tyg.

Phu - ett svett och springpass på Ohlssons tyger som resulterade i en genomsvettig Mamma och en döless femåring som bara ville köpa Hello Kitty textilier. Inget sofftyg alltså. Men återigen räddas man av dessa fantastiska webbutiker. Som gjord för oss småbarnsföräldrar. Tygprover skickas dessutom gratis från tyg.se. Nu har jag klämt och känt och förmodligen bestämt mig. Vilken tycker ni?



3 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Nu vet jag inte hur det ser ut i ert hem men älskar tyg nummer ett!

Världen är liten… sa...

Jag håller med Ph, tyg nummer 1 är finare och passar nog bättre hemma hos er. Det nedre är fint men lite för tradionellt för eran stil.

Meilita sa...

Ja du PH. Vårt hem är ett mischmarsch av prylar. Svensk lantstil kanske?! Mest gamla fynd från bodar, auktioner och loppisar. Vår mörkbruna kökssoffa kommer från sambons släktsida. Min absoluta favoritmöbel i vårt hem.

Ja du VÄL, ni verkar ha samma smak som Miraklet... och ni kanske har rätt. Nr 2 är lite trist faktiskt! Tack för era åsikter....