måndag 29 augusti 2011

Inte bara en fyrklöver ger lycka!

Det absolut bästa med att vara i stugan i Paradiset är att jag på något sätt blir sådär krispigt närvarande i nuet. Det är som att tiden går långsammare och detta gör att dofter, färger och människornas ord och rörelser blir så otroligt starka. Allt det där fina som man tycker om syns och känns mycket mer där än på någon annan plats på jorden. Det är därför jag är så innerligt lycklig när jag kommer dit och alltid lite olycklig när vi vänder hem till vardagen.

Sen kan det ju även bero på att hela klanen var där i helgen och vi hade det så himla härligt tillsammans mitt i allt jobb och stök som ska hinnas med innan hösten blir för vintrig. Jag är så lycklig att det finns en plats där jag kan tanka energi om och om och om och om igen. Det önskar jag alla!

3 kommentarer:

Livet i träsket sa...

Låter underbart!

Världen är liten… sa...

Myspys!

Potatishäxan sa...

Åh, jag blev lite avundsjuk. Jag har inget sånt ställe, känner aldrig den känslan =(

Men så härligt att läsa om ert paradis! :)