fredag 9 mars 2012

Drutten och Gena

Jag genar.

Överallt och hela tiden. Hemma så fuskstädar jag oftare än ordentligt. Det är därför det är en ryamatta av damm under sängen och grus under hallmattan. Köksskåp och garderober är ett virrvarr och jag undrar när min älskade lurvsnurrkrage ska komma fram ur gömmorna.

En hel del halvfabrikat till middag när orken tryter. Kortare hundpromenader - jag vänder så fort jycken bajsat istället för att ge migsjälv och vår fyrfotafamiljemedlem några meter extra i benen. Sen så bloggar jag - korta inlägg utan större arbetsinsats. Egentligen skulle jag vilja skriva provocerande och analyserande texter om ämnen som intresserar mig.

Men för att få lite av varje så tar jag lite här och var. Jag har fått till det. Jag har nån sorts balans mellan jobb, familj och fritid. Den är inte tillfredsställande - men det får duga. Jag är Gena tills Drutten kan kliva fram och ta plats.

Inga kommentarer: