onsdag 8 augusti 2012

Hallonskallen

Stod med huvet i hallonriset på hygget bortanför byn. Soligt, svalt och vindstilla. Grannen är nånstans i det ofantligt höga gräset med sina hinkar på jakt efter brannbära.

*PSSCCHH*

Är djupt nere bland mina funderingar. Men va klåån va det för ljud? Var det ett ljud eller spelar hjärnan spratt med mig? EN BJÖRN... det var kanske en BJÖRN som frustade till... eller en ÄLG. Fanken, det lät som en drake som sprutade eld...eller en dinosaurie?! Jag stirrar storögt runt omkring mig på hygget. Ser inget som rör sig. Förresten är ju drakar rätt så ovanliga...dinosar också för den delen.Hm måste ha hört i syne. Böjer mig ner och plockar vidare.

*PSSCCHHH*
Men va ..näe det är nåt ljud. En traktor eller fyrhjuling eller nåt
*PSSCHH*

Höjer blicken...å där i den stilla sommarkvällen så seglar den så fridfullt - luftballongen.

Inga kommentarer: