söndag 30 september 2012

One more try

Min vision över husets inredningsstil krockar med mina barns avsaknad av visoner. I början på sommaren kastade jag mig ut på djuuupt vatten och klädde köksoffan i ett alldeles för vitt vitsippetyg från Hemtex. Nu är det ju så att vitsippan sedan länge blommat ut och likaså tyget som snabbt blev överjävligt fullt med diverse fläckar från små barnhänder. Visst, jag får kanske överväga färgen lite noggrannare och sluta slänga pengarna i sjön på vita köksoffetyger men skam den som ger sig. Vi kör igen men den här gången är det en stor duk som jag köpt på loppis för en tjuga. Har dock lovat familjen att när vi renoverat köket klart så ska jag kosta på ett praktiskt och kanske inte så vitt möbeltyg till vår kära soffa, men det kan ju dröja ett tag och innan dess så ger det mig en och kanske flera små ursäkter att springa och kolla tyger på second hand!


Inga kommentarer: