onsdag 24 juli 2013

Onsdagmorgon

Jag såg hur planet krängde till för att sen störta rakt ner och förvandlas till ett inferno av kaos och död. Jag skrek ända tills jag inte hade något syre kvar i mina lungor...

Vaknar i ett varmt, mörkt sovrum. Den sista syremolekylen är förbrukad av Pärlan eller sambon som fortfarande sover. Jag tittar på klockan som visar 06.59 och jag beslutar mig för att gå upp och leta efter nytt fräscht syre. Jakten går via pressobryggaren,  tidningarns websidor och sedan ut i skogen med en trött och förvånad Klihund. Luften är sval och krispig, inte ett moln på himlen så solen värmer så där skönt mot huden när jag tar vägen över berget. Det är fullt med blåbär och hallon och jag njuter av att tankarna får vandra fritt och reflektera över det som är verkligt och viktigt. Tar en näve hallon och trycker in i munnen samtidigt som ögonen sneglar på marken på jakt efter en Karl-Johan eller varför inte lite kantareller. Det är alldeles för torrt egentligen men jag plockar en handfull svampar som jag viker fast i nån sorts ficka på magen med hjälp av linnet. Väl hemma igen sätter jag mej på trappen och rensar svampen när en yrvaken Pärla kommer ut med håret på ända och tutten i mun kommer och utbrister glatt Men mamma! Vart haru hittat dom där! 

Inga kommentarer: