lördag 15 november 2008

Eftertraktad

Hade handlat på stormarknaden och upptäcker när jag backar ut från parkeringen att det sitter en lapp på vindrutan. Jädra reklam, tänker jag och börjar köra. Sen slår det mig: Fan, nu äre nån idiot som backat på mig eller bönglat sidan med sin bildörr. Jäkla klåpare. Retar upp mig nåt katastrofalt när jag kör runt i rondellen. Tänker skita i att kolla vad det står när jag inser att den faktiskt kan blåsa bort och då vet jag ju absolut inte vem klantarschet är. Svänger in på den angränsande stormarknadens parkering. Nitar kärran och kliver skeptisk med neddragna ögonbryn ut ur bilen för att granska silverlacken minituöst. Ser inget vidare i novemberdiset utan sträcker fram handen för att ta loss lappen från vindrutetorkaren.
Läser den en gång. Fattar ingenting.
Läser igen och skrattar högt.
På lappen stod det.
"Om du vill sälja bilen ring (följt av ett mobilnummer)"

Snacka om att ha en eftertraktad kärra.
En raritet.
Min Corolla årsmodell 90.

Inga kommentarer: