fredag 7 november 2008

Kvalitetstid

Ekorrhjulet som kallas för vardag har snurrat fort fort under hösten. Jag jobbar heltid och sambon lite mindre. Har känt att det är för mycket. Tiden med Miraklet blir pytteliten och hennes långa dagar på förskolan har satt sina spår. Därför har den här veckan varit ett skönt brejk för mig men framför allt för lilltjejen. Nu är hon nervarvad, harmonisk, glad och utvilad.

Efter jul är det min tur att gå ner i tid och en sak är säker. Jag tänker inte jobba heltid igen på ett bra tag framöver. Måste man inte för ekonomins skull är det inte värt det - inte så länge man har småbarn.

Ett foto tagit med dåliga batterier.
Det var även så det kändes rent mentalt i slutet av förra veckan.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du gör helt rätt som unnar dig själv och Miraklet mer tid tillsammans! Det måste finnas en balans i livet annars blir det inget roligt. Och livet ska vara roligt att leva!

britta sa...

Använd så mycket tid du kan tillsammans med Miraklet.Hon är din stora skatt!!De blir så fort stora.Jag vet av erfarenhet.

Världen är liten… sa...

Helt rätt´! Som du säger, måste man inte för det ekonomiska är det defintivt inte värt det.