fredag 7 januari 2011

Hit the road Jack(an)

Min vinterjacka la av för nån månad sen. Blixtlåset sa tack å hej och nu ligger den i tvättkorgen och väntar på sitt öde. Lurar på att kosta på den en ny dragkedja. Plockade fram min gamla ljusgråa (otroligt sotgranna) långa dunkappjacka som fått duga. För nån vecka sen började dragkedjan kärva och sidosömmen glipar. Sen är den skitig beyond acceptable och eftersom jag saknar torktumlare så får jag stå ut tills byns tvättomatägare kommer hem från sin semesterresa.

Det har nog nästan fallit tre dessi med snö senaste dygnet. Sambon kör snöslungan med precission och drog av en rejäl salva över mig med bullseye rakt i nacken. Jag kände för att lämna både honom och snöiga svedala. Men efter en rejäl shoppingtur och ett MAX orginalmål känns det bättre. Jag köpte mitt dyraste klädesplagg ever i hela mitt liv med lite stöd från julklappspengarna. En ny vinterjacka med hela sömmar och dragkedja.

2 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Bra vinterjacka is da shit. Har själv ingen riktigt bra men är för snål för att investera i ett plagg jag inte vill bära. Även
om den bittra sanningen är att det är ett plagg man bär väldigt mycket. Fast i den här delen av Sverige får man lägga rätt mycket pengar på ytterkläder om man vill vara rätt klädd. I måndags var det -12. Natten till onsdag kom det 15 cm snö. Igen. Träningsvärken efter skottandet har inte ens gått över, men nu har det varit plusgrader sen i torsdags och det har regnat idag. Gissa vattenmängden i barnens overaller... Tempen kryper säkert ner under noll inatt. Så imorgon fylls akuten igen. Som fruset snor på
marken. På måndag morgon har väl spåren spolats bort eller nåt. Ska man ha regnbrallor utanpå skidbyxorna? Vi har helt sjukt väder här.

Meilita sa...

Eller hur...jag är ju egentligen allldeles för snål och ingen märkesmänniska över huvudtaget. Blir helstirrig av kläder som kostar fyrsiffrigt men nu är måttet rågat. Ska jag stå ut måste jag ha nån jäkla morot att ta på mig resterande fyra månader.

Här är det tackålov bara snö och kallt...regn på vintern är ingen lek. Skotta fram lite krokusar snart!

Allt gott!