fredag 10 juni 2011

Vi knäcker Californien!

Finkusinen påpekade att Norrland knäcker L.A värmemässigt just nu. Vi knäcker även LA när vi snackar mygg och spelglana fjäderfjän som håller låda heeela natten. Kunde dom inte visa lite hänsyn nu när vi sover med öppna fönster?! Väcktes i natt av ko-ko! Klockan visade 02:47. Skjut gökfan tänkte jag innan jag vände på min svettiga kudde och somnade om.

Småstinten somnar galet sent och det är väl det som jag kan tycka är lite jobbigt. Främst att de blir så loja av hettan. Men jag tycker ändå att det är så härligt. Snart kommer kalla vindar. Nästa vecka spås en så där 10-12 grader. Precis lagom till vår skolavslutning som f ö är riktigt sen här i björkarnas stad.

2 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Hej! Gillar du Boktjuven? Kram!

Meilita sa...

PotatisHäxan: Älskade den och sörjer att den tog slut som man gör med bra böcker. Det är därför den får hänga kvar på bloggen. Tack för tipset - har du nån fler på lager?
Bokbussen harvar in här i byn nästa vecka...