lördag 17 september 2011

Walkabout in Stockholm

Rutinerat att ha sköna pjuks på fötterna, tajts och några softa klänningar/tunikor med i resväskan. För det är ju alltid en massa traskande när man är i Stockholm. Det var trots allt ett bra tag sen sist och den här gången hade vi en strålande nytta av våra mobiler som så enkelt visar vart man ska gå. Skönt att slippa dessa papperskartor.

Resan hade jag givmilt gett min sambo i 40års present. Han fyllde i maj så att påstå att det här var ett sista-minuten-påhitt vore helt åt fanders. Vi åkte på fredag fm och hem lör em. Ganska lagomt eftersom vi mest strosade runt med lite mat och dryck i siktet. Fredagkväll såg vi Ljust och Fräscht med Schyffert och Lindström på Cirkus.

Helt okej show. Jag skrattade så jag grät men satt även och tittade på klockan sista halvtimmen eftersom de tappade tempo. Avslutningsnumret rockade fett då Schyffert lirade elgitarr och Lindström gick loss på pukorna under hårdrockseld och raketer. Efter föreställningen knatade vi till fots mot Hötorget där hotellet låg. Vi gick för att vi var så in i hellbervittes tokmätta efter allt käk vi proppat i oss sedan fredaglunch. Så mycket mat - så lite tid! Det är då man gläds sitt fantastiska klädval bestående av tajts och klänning. Idag har vi shoppat lite och solat oss på Riksbron. Väl hemma så tackar vi vår superba fasterbarnvakt och känner som man alltid gör efter en resa. Borta bra men hemma bäst!

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Underbart! Det behövs så lite för att ladda om föräldrabatterierna. Vi var ute och åt lite sushi med svågern och flickvän ikväll. Var bara borta i 2.5 timme men känner mig så nöjd=o).