söndag 27 november 2011

Att äta kakan eller ha den kvar?

Det blev ju som sagt lite bak idag. Jag gillar att baka. Tyvärr står det inte på listan över högt prioriterade saker hos Meilita. Men idag körde vi lite lussebullsståhej...för det blir ju lätt kaos när man ska baka med barnen. Jisses som dom bakade och tyckte att det var alldeles fabulöst roligt. Jag tyckte också det var roligt... så roligt att jag när jag äntligen kommer till och grejar deg så vill jag göra allt själv. Jag vill inte dela min deg! Den är min och den kreativa stunden är min.

Tycker egentligen inte att det är så kul att baka med barn -inte ens mina egna. Allt tar dubbelt så lång tid och det blir dubbelt så kladdigt. Fast det är väl så politiskt inkorrekt att säga- att man inte vill mysgreja med sina barn?! Jag har inte tillräckligt mycket tålamod i mina depåer för att njuta av en bakstund med dom... men jag gör det ändå för att ge dom möjligheten att få vara med och lyckas på sitt alldeles egna sätt. Min egobakning får vänta ytterligare några år och då kommer jag säkert sakna kaoset av kladd och skratt som ekar mellan köksluckorna.

1 kommentar:

Susanne sa...

Har kunnat egobaka i ca 10 år, men det blir inte så mycket roligare ;)