onsdag 14 december 2011

Vars?!

Med facit i hand så hade man ju inte behövt skotta all den där snön som kom i helgen för nu har den så gott som regnat bort. Nu är all skottad yta hård av kall is med dryga en cm vatten vilandes ovanpå. På jobbet har det varit innedag-med allt vad det innebär.

Vår fultoa är ju nästan klar nu. Det finns varmt och kallt vatten i alla kranar. Barnen kan således duscha på nedervåningen utan risk för skållning. Duschen är dubbel så man kan enkelt och skönt vara två därinne utan att frysa ;) Tapetskarvarna är inte tejpade med silvertejp längre och porslinet är vitt och fräscht. Däremot är vår städskrubb inte på plats än och jag har i förvirringen inte en aning vars jag har "gömt" kaschen med grejer från den. Pärlan och Miraklet behöver stödklippas för att se ut och jag hittar inte frisörsaxarna. Sen äre ju inte det enda som jag gömt bort... påsar med diverse små julklappar ligger också illa till att bli bortglömda. Så jag vågar inte gömma undan så mycket nu - allt får ligga öppet och synligt i röran - precis som vanligt!

Inga kommentarer: