torsdag 23 maj 2013

Räcerfart

Jag som så många andra älskar majmånad. När solen värmer och knopparna brister så händer det nåt obeskrivligt inom mej.  Då lövträden är svagt limegröna får jag gåshud i hela kroppen eller äre månne en hurv av vårvinden som inte bestämt sig. I år så var det kallt och sen vår så in i bomben men sen vart det pang på rödbetan och på en vecka är det sommar.

Det gäller att hänga med i svängarna. Jag gjorde det inte kan jag meddela. Men man gör så gott det går och det går så bra att ta på sig shorts, solbrillor och vifta lite smått med vinterbleka tår. På jobbet så skymtar sommarlovet bakom flaggdagen och hjärnan summerar läsåret samtidigt som planeringen för hösten är i full gång. Fick ett samtal idag om att jag måste skärpa till mig...och jag ska göra ett seriöst och tappert försök. Mitt blodtryck följer med vädret och det är högtryck även där. Jag ska skärpa mig och samtidigt hålla tummarna för att väderleken håller samtidigt som kroppen måste växla ner.

Renoveringen inne är klar så när som på listning och lull på väggar och i fönster. Nu tar vi itu med vår söndergrävna tomt och målet i sommar är väl en ny gräsmatta. I helgen ska plattorna på plats så vi får tillbaka vår lilla uteplats.

Igår öppnade jag en av mina födelsedagspresenter på stan med min sambo. På en alldeles vanlig onsdag hade vi barnvakt och en kväll på stan med lite barhopp och en Rosévinsprovning på Systemet. Det var verkligen jättemysigt och kul eftersom jag är ett stort fan av rosé. Min personliga favorit på provningen visade sig vara en gammal goding från förra sommaren nämligen Lord Zinclair för 56 spänn!




Inga kommentarer: