söndag 2 december 2007

Ljuva stämma

Jag har tänkt en del på röster. Du vet våra kända radioröster - karatäristiska, mjuka, rappa, snygga, trygga och fula. Lyssnar i bland på Lugna Favoriter och har undrat om han med snygga sensuella rösten är en babe rent visuellt också? Tvivlar starkt - vill helt enkelt inte veta hur han ser ut. Låt mig drömma vidare..

Jobbiga röster finns det gott om. Har just avslutat ett samtal med försäkringskassans support angående min krånglande e-signering. Alltså den mannen hade en liten och tyst röst som jag inte kom överens med för fem öre- Hallå - har du ett pratjobb måste du väl för klån tala ur skägget karl (sen lyckade han inte hjälpa mej så jag kan fortfarande inte skicka in min vab-anmälan *grr* ) En annan jobbig röst är pubertetsbonden - hjälp can´t handle it at all!

Nyss kommer sambon in och frågar vad jag gör....när jag dragit hela storyn ur mitt pms-förgiftade sinne säger han med ett leende: Va skönt att ha dig hemma igen!

2 kommentarer:

Fem i familjen sa...

Äkta kärlek....

(och ja, det är som du misstänker: alla vackra radioröster tillhör ofta inte så vackra människor. På radion pratar man skämtsamt om att de som jobbar där har "radioutseende" (till skillnad från tv-dito.)

Världen är liten… sa...

I San Antonio hade dom for ett par ar sedan just en sadan reklam for sin radiostation, "I was borne too ugly to be on TV that's why I'm the Dj at Kiss Fm"=o).