fredag 21 december 2007

Planera mera

"Nu ska vi se till att vi bara behöver handla EN gång" sa jag till sambon och drog mig till minnes att Stormarknaden är ett hysteriskt område när det drar ihop sig till dopparedan. Så vi hade varit extra duktiga och gjort en kalasfin handlarlista (vilket vi sällan annars gör) för att motverka eventuell spontanhandling och glömska.

Jag kommer till och med ihåg att ta med mig lappen i morse men tappar den givetvis nånstans inne på Coop. Där är det inte läge att börja köra mot strömmen utan försöker minnas vad det stod samtidigt som jag hör en hel del stånk , stön och sarkastiska kommentarer från alla stirriga medshoppare. Miraklet är på hyfsat humör och väl hemma har jag bara glömt att köpa hundfoder och sill.

Okej, vi får väl handla TVÅ gånger då....

Inga kommentarer: