söndag 3 augusti 2008

Gårdagens sanning

Männens fascination av dessa är aningen obegripligt för mig. Kanske kan det jämföras med kvinnans kärlek till handväskan? Sambon kan för sitt liv inte begripa varför jag har så många handväskor. Jag tittar oförstående på honom med höjda ögonbryn.

Igår gjorde jag ju världens fynd (i pluralis!!) Sommarreorna spurtar nu med halva reapriset. Jo du läser rätt: HALVA reapriset. Med ett leende stövlade jag ut från en affär med inte mindre än två handväskor, en plånbok, örhängen och halsband för en blygsam summa på ett par hundralappar. Ett klipp där det även följde med en försäkran till sambon om att jag inte behöver köpa fler handväskor..... någonsin!




4 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha! Tur att du korsat fingrarna... Att aldrig mer köpa en handväska är ju värre straff än döden. Typ.

Världen är liten… sa...

Ha ha, bra jobbat kusinen! Åh en liten vit lögn har ju aldrig skadat någon...

Unknown sa...

jag förstår inte att de hakar upp sig på just handväskor och skor...

Anonym sa...

Haha, även undertecknad har avgivit detta falska löfte. Hm, typ varje gång jag köper en ny handväska så lyckas jag övertyga både mig själv och maken om att det är den sista, ultimata.

Men han börjar bli luttrad, skakar bara på huvudet och säger "jaja, det får vi väl se...".

Men visst är rean fantastisk! Jag har - för en gångs skull - hittar massor av snygga kläder till billiga priser! (nu skulle man bara ha en så stor garderob som lillasyster har...)