fredag 29 augusti 2008

Shoplifting

Idag hände nåt märkligt på mataffärn.

När jag betalat, packat mina varor började jag den korta promenaden mot utgången. Helt plötsligt kommer en karl i femtiårsåldern med guldtand och snus under läppen och ställer ner sina kassar i min vagn. Jag tittar lite förvånat på honom och frågar skämtsamt:
-Ska du ha lift? (Tänkte för mig själv att han sett fel och trodde att jag var hans fru)
- Ja, min fru är har gått för att köpa tidningen.
Eh...alltså va? Hallå? Är han knäpp eller bara en spjuver? Nåväl jag börjar styra våra kassar och funderar över vad man kallpratar med en shoppingliftare om? Liftaren bryter isen
- Jaha, vad blire i helgen då?
- Vi ska till stugan. Själv då?
- Bara lugnt. Vi ska vara hemma.
Vi befinner oss vid dörrarna och jag saktar inte in för att se vad han tänker göra.
- Nä här ska jag av säger han kort och lyfter ur sina två halvfulla kassar med helggotta och styr stegen mot frun med vagnen. Själv går jag ut med ett leende på läpparna och tänker hur kul det kan bli på en alldeles vanlig stormarknad.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

*skrattar gott*! Nämen vilken märklig en, otroligt komisk men märklig! Ha en mysig helg=o).

Meilita sa...

Ja du - det var en lustig prick!