måndag 8 juni 2009

Gravid

Ja, jag är gravid för andra gången i mitt liv. Det känns bra. Det känns verkligen ännu mer fantastiskt än första gången. Nu vet man vad som väntar - nu vet man resultatet av det svårbegripliga som växer inuti min kropp.

Om glädjen är än större så är oron också större. Tankarna att det kan gå snett under och efter graviditeten finns såklart där men jag försöker att inte låta de färga lyckobubblan i en dyster nyans.

I början av december är det beräknat. Om en månad ska vi på ultraljud och då landar ett mera korrekt datum. Känner mig redan tjock så jag undrar hur det är om ett halvår...

9 kommentarer:

Unknown sa...

Vad roligt! Jättestort Grattis!!! Jag tror att det kommer att gå jättebra så låt inget ta fägringen av lyckobubblan! Kram

Meilita sa...

Karin: Tack för dom orden!

Unknown sa...

GRATTIS!!! Himla roligt!!! :-)

Världen är liten… sa...

Spännande, det kommer att gå jättebra! Bara det inte blir en studsmatta=o). Kram

Meilita sa...

Lsys: Tack - vi tycker också att det är himla kul!

VäL: Tror och hoppas att allt går vägen hela vägen!

Malin sa...

Grattis! Ja det märks att vi träffas alldeles för sällan!!! Vad roligt för er... Kram

Meilita sa...

Malin: Det är helt galet hur det har blivit. Får snart semester då får du passa dig ;-)

Anna sa...

Grattis, grattis, grattis, grattis fran oss!!!!!! Vi ar sa glada sa vi kan inte sitta still...
Kramar fran Anna, Niklas, Heidi, och Paul

Meilita sa...

Anna: Tack och hälsa tillbaka med en stor gosnus till gullungarna! Ja okej...Niklas kan väl få en oxå ;-)