söndag 27 september 2009

Åksjuk

Om det var nåt som jag gjorde enormt mycket i grundskolan så var det att åka buss och taxi. Extremast var det i högstadiet då jag åkte 70 mil per vecka. Men tiden i bussen var ju rätt kul också. Man rörde sig obehindrat och var inte beroende av att sitta långt fram för att slippa spypåsen i stolsitsen framför. Att läsa bakåtvänd var inga problem och tiden kunde ju faktiskt ha används till att läsa läxor istället för att prata med kompisarna.

Nu är det helt kört. Jag blir åksjuk direkt och fixar knappat att fippla med stereon eller skriva ett sms när jag sitter på passargerarsidan i bilen. Sen fixar jag inte att gunga heller... måste va något med åldern och öronen.

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Är det för att du är gravid eller har det varit så i ett par år?

Meilita sa...

Tror det vände när jag tog körkortet. Antingen kör man själv eller sitter i framsätet.