måndag 14 september 2009

Återfall

Det kan hända den bästa. När tillfälle ges och kroppen är svag. Miraklet fick ett återfall i söndagsmorse. Suget blev helt enkelt för stort och med en supertrött mamma och en frånvarande pappa kan även den starkaste trilla dit.

Vi var i stugan och vid sjusnåret på söndagmorgon hittar Miraklet en tutte mellan madrasserna i storsängen. "Titta mamma" viskar hon med längtan i rösten. "Titta". Jag tänker febrilt i en nanosekund och inser att en timmes sömn är värdefullare än att ta fajten om gammtutt´n som legat väl gömd sen i somras. "Du får ha den, gå och sätt på tv´n och mysa med din tutte". Miraklet gör det i över en timme och jag sover som en stock. Sen får tutten får ligga i hennes säng och vi lämnar den där när vi åker tillbaka till byn. Vi får väl se om den ligger kvar där nästa gång vi kommer dit eller om tomtebarna har hämtat den också....



3 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Underbart inlägg, "gammtutt'n"! Ha ha, klart preggersmamma ska sova!

Världen är liten… sa...

Åh om jag ska vara helt ärlig så trodde jag inledningsvis att du hänvisade till dina egna tuttar, och att Miraklet hittade dem mellan madrasserna!!! Ha ha, jag höll på att dö av skratt!

Meilita sa...

*Skratt* Ja det hade ju varit en syn! De må ha växt en del men att de skulle fastna mellan madrasserna vore att ta i!