måndag 14 september 2009

Sugarbabe

Idag bestod min frukost av arton sockerbitar i ett glas. Jag gjorde nämligen glukosbelsastning vilket innebär att man kollar ifall man har graviditetsdiabetes. När man druckit den sliskiga drinken får man vänta i två timmar för att få svar.

Mitt provsvar visade att jag inte har diabetes. Sen åkte jag hem och ÅT (eftersom provet gjordes fastande) sen somnade jag framför reprisen av Sportspegeln. Inget jobb idag mao. Men jag känner mig lite sötare än vanligt faktiskt!

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Fasiken vad illamående jag blev av den drycken, kräktes som en kalv och höll på att svimma när dom vägde mig!

Meilita sa...

Jag var så sjuukt hungrig att jag fullkomligt svepte första glaset. Det andra gick lite segare. Sen blev jag jättetörstig men man får ju inte dricka nåt... skönt att det är gjort!