tisdag 27 oktober 2009

Stöd

Är det ett kyskhetsbälte? En gördel eller ännu ett missriktat reklamutskick från Lindex?

Njae inte riktigt. Det här är vad man får låna av vårdcentralen när man har foglossningar. Jag fick en snabbtid hos sjukgymnasten som presenterade två stödbälten. Ett superbra som man fick köpa själv och det megakrångliga som gick att låna. Jag skrattade när han presenterade dom och frågade vilket årtionde de hade köpt in lånebältet. Han log och rådde mig att beställa ett sånt här istället vilket jag senare gjorde.

1800-tals gördeln har jag lånat i väntan på leverans och den hjälper trots alla spännen och snören. Besökte även barnmorskan i dag och bebisen står startklar dvs att huvudet är fixerat. Inte konstigt att det trycker...

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Spännande och jobbigt på samma gång! Spännande att bebben ligger startklar, jobbigt att du har såna besvär med foglossningar. Hade tack gode gud inga fogl. när jag var gravid, och peppar, peppar får förhoppningsvis inga heller om vi vi får en till.

Meilita sa...

Jag hade heller inga foglossningsbesvär under första graviditeten. Men med bältet har det blivit så mycket bättre.

Spännande börjar det bli. Får snarast dyka ner i nostalgilådorna och börja ta fram småkläderna...