onsdag 7 oktober 2009

Ultraljud nr 2

Det finns inte så många fördelar med att vara högtryckare i unga år. Men en skojig och underbar sak är att jag får göra två ultraljud när jag är gravid. Idag fick vi se våran bebis för andra gången och man ligger där med ett fånigt leende på läpparna och tittar på skärmen med de svårtydda bilderna på vårat ofödda barn.

På grund av att jag har högt blodtryck görs en tillväxtkontroll i vecka 32 för att se att bebisen växer som den ska...och det gör den. Pyret visade sig vara aningen mindre än Svenssonbebisen och vägde nu cirka 1,7 kg. Tyvärr fick vi ingen bild eftersom den knorrat in huvudet mot min ryggrad....det hade ju vart superkul att se lilla fejset med dagens 3D apparater - men vi får väl schå oss nåra veckor till.

3 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Typiskt... next time! Tycker det är så himla roligt att du är gravid :-)

Meilita sa...

Tack Camilla! Det tycker jag också :-D

Världen är liten… sa...

Fick också göra ett par extra ultraljud pga vissa komplikationer. Det var ju i sig inte kul att jag hade men en mysig bonus blev ju som sagt att man fick se bebisen flera gånger=o).