fredag 16 oktober 2009

Den som väntar på något gott...

Jag var ett stort fan av Lilla Huset på Prärien när jag var liten. Minns faktiskt att det var under de programmen som jag övade upp läshastigheten så jag hann med de översatta textremsorna. Kommer också ihåg hur man längtade och längtade efter dagen det visades och hur man tittade på klockan på tv'n och verkligen önskade att man kunde starta programmet när man ville.

Tänk - nu kan man det. Nu kan man se program på webben när man vill. Det är ganska otroligt och fantastiskt hur "snabbt" utvecklingen har gått och att man fått vara med om det. Nu är det ju ytterst sällan som jag ser något på playkanalerna men möjligheten finns och det är väl mest Miraklet som kollar in nåt program nu och då. Undrar om nån visar Lilla Huset på Prärien? Tror inte att jag ska kolla för de gamla goda tvserierna från 80-talet har ju en tendens att vara allra bäst i minnet och låt det förbli så!

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

3:an visade repriser av Lilla när jag pluggade i Umeå. Så varje eftermiddag satt jag och såg denna underbara serie, och det var lika bra som jag minns det!