måndag 11 januari 2010

Nya tider

Måndag
Vardag

Nu är det slut på glidardagarna då sambon åker till jobbet vid nio för att komma hem vid tre. Nu kör jag solo hela dagarna och det ska väl gå bra. Det gäller bara att komma in i lunken och idag känns det kanon eftersom jag haft en lång och lugn natt mellan lakanen med mina ögon slutna i ljuv sömn. Pärlan har ätit sina mål och sen somnat på en gång.

Jag byter kläder och tar på mig kjolen. Dagen ska inte börja med sunk - hur den slutar är en annan femma.

4 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Det kommer att gå super, du är ju rutinerad! Är Miraklet på dagis hela dagen eller är hon hemma med dig och bebisen?
Men du, vilka härliga arbetstider han har om han kan åka vid 9 och vara hemma redan vid 15! En kortdag för Maken är att han åker vid 08.30 och kommer hem vid 18-tiden...

Världen är liten… sa...

Ps Bra att du inte låter dig sunkifieras, åtminstone försöker. Over here så ser jag dagligen mammor som inte ens byter från pyjamas till vanliga byxor när dom går ut och handlar eller lämnar barnen på skolan!

Meilita sa...

Miraklet går på dagis tis-tors mellan 9-14. Sambons halvtidsjobb varade så länge han hade sina pappadagar att pytsa ut. Han jobbar heltid from idag.

Vissa dagar försöker jag verkligen piffa - medan vissa dar har jag knaptt kammat mig vilket är lite pinsamt när man får oväntat besök!

Världen är liten… sa...

Tur att folk är förstående, åtminstone andra mammor=o).