torsdag 8 april 2010

En påsk i ord

Nu är julen definitivt slut för visst vare så att den varade till påska? Jag har då haft en veckas miljöombyte under molnen för mulet kan väl sammanfatta väderläget i Paradiset - liksom ordet blött. Åvannavattne har lömskt lurat under snön över hela sjön så mina planer på att dra Pärlan på pulka eller i vagn sjönk liksom Yamahan gjorde åtskilliga gånger under helgen.

Men det har varit slappt och skönt. God mat och alldeles för mycke karra. Pärlan har gullats med till höger och vänster och gallskriker numera när hon märker att hon är själv. Härligt bortskämd med andra ord. Jag sa till henne att nu börjar vardagen och då äre bara att klara sig själv utemellan.

Miraklet då? Jo hon firade påsk med fasters familj och sov borta i fem nätter. Nu är hon ju tillbaka och skärt brunbränd i det lilla ansiktet. Miraklets frånvaro under helgen innebar att jag faktiskt läst en bok och sluppit plocka leksaker och annat trams som småbarn strör omkring sig. Lövli!

Här hemma har det töat - men på tok för lite. Jag skottade febrilt i dom mjuka snöhögarna på uteplatsen. Hoppas på sol sol sol snart.

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Låter jättehärligt! Nu äre officiellt=o).