fredag 9 april 2010

Vanskött

Idag har jag tillbringat en hel del tid med min trotjänare i källaren. Tror att han har känt sig bortglömd under en längre tid nu och jag erkänner att jag sällan och aldrig pysslar med honom. Jag stoppar in våra skitiga kläder och får alltid ett rent och fint resultat. Men det händer bara inte att jag rengör filter och andra små skrymslen som kan bli riktigt halväckliga med idogt användande.

Idag vägrade han. Jag stod där med hela påskens tvättberg och kände lite ångest och lätt panik över att han inte ville tvätta mera. När jag öppnade filterluckan blev jag anfallen av fyra spikar och två hårspännen som flög på mig i en klump. Efter lite putsande och en grundlig rensning verkar han förlåtit mej och har börjat beta av tvättberget. Jag kan bara säga förlåt och att jag ska bättra mej..vill ju inte bli känd som hon som vanskötte sin tvättmaskin.

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Intressant att du benämner tvättmaskinen som en han, förklara!

Meilita sa...

Jämnställdheten kära kusin. Diskmaskinen är också en han medan assistenten är en hon.

Har faktiskt igen aning varför....