söndag 10 oktober 2010

Snillarna spekulerar i soffan

Hur ont gör det egentligen frågade jag sambon efter att vi bevittnat en man som fått ett slag mot skrevet på tv´n. Jag som kvinna / mamma vet utan betänketid att det fysiskt mest smärtsamma jag gjort är att föda fram våra flickor. Jag skulle ju gärna om det var möjligt prova på att ta emot skrevspark bara för att jämföra vad som gör ondare. Gör det ondare än att föda barn eller är skrevslaget det som en rejäl förkylning?

"Jag tror inte att du har något som är så känsligt" var sambons slutkommentar som även får sätta punkt på det här inlägget. Fortsättning följer.....

4 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Ha ha, ni är för roliga. Jag födde lillan utan några som helst droger eller bedövningar, tror inte en skrevspark gör lika ont.

Potatishäxan sa...

En skrevspark varar i en sekund, och sen är man väl öm ett tag. En förlossning bjuder på jämna plågor i kanske 24 timmar, sen kraftiga plågor i några timmar till, sen katastrofalt starka plågor i kanske en timme och sen eftervärkar och ömhet så man inte kan sitta på någon vecka. Hmm. Hälsa mannen att jag också kan tänka mig att prova en skrevspark för att kunna jämföra...! =)

Austin Oower sa...

Ni är ju skapta för att föda barn, hur svårt kan de va?!?! Hade ni varit kännsliga där hade det varit omöjligt.

En bra skrevträff verker i flera minuter och sitter kvar i själen i år. :-)

Världen är liten… sa...

Austin Power: Du är för rolig, men många rätt har du inte=o)!