söndag 9 oktober 2011

Att göra svåra saker lätt?!

Hemmagymat i dagarna två med dryga tvåhundra säckar pellets som sku ner till vintervilan i pannrummet. Fy för den lede...hur ska jag stå ut med årets skitårstid när den inte ens har börjat?

Igår slog vi på stort och gjorde kroppkakor. Än en gång fascineras jag över hur enkelt det ibland är att göra det svåra. Goda blev dom och inte blev det sämre av att fingrannarna hängde med oss och lite gott och behövligt vin i glasen. Rött vin till kroppkakor funkar alldeles utmärkt vem kunde ha anat detta?

I övrigt går det åt rätt håll. Jag har gjort comeback i "min" kör efter ett alldeles för långt uppehåll. Det var fantastiskt roligt att få använda bortglömda muskler till detta. Just det ..jag är fast i Wordfeud-träsket. Om du vill ta ett parti så adda meilita - vi ses!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Åhhh, kroppkakor va gott. Det har jag inte ätit på flera år.

Världen är liten… sa...

Gotti-gott-gott!