söndag 2 oktober 2011

Tänt vare här!

Mmm

Stugsäsongen är slut! Idag har vi städat ut och stängt av vattnet till vårt lilla krypin i Paradiset. Jag hade bestämt mig för en teknikfri helg och har inte fotat eller facebookat(okej då ett litet inlägg vart e) knappt ens sett på tv. Kan säga att jag var i ett desperat behov av att varva ner. Nu är jag hyfsat avslappnad och glad :-)

Sensommaren och höstens syskonprojekt "bastu" är så gott som i hamn. Vi provbastade i lördagskväll. Vi smygeldade lite - fast tillräckligt ändå! Vi brände ett hål i golvet. Tänk om vi eldat upp hela skiten - då vet jag inte om jag hade skrattat eller gråtit. Idag bytte vi golvet och förbättrade konstruktionen. Ser fram emot nästa besök med surr i bastun med utsikt mot sjön fram på kvällkvisten. Det kommer att bli ett skönt avbräck att sitta där och filosofera i sin ensamhet eller tillsammans med bästa bröderna med familjer.

Nästa vecka ska jag gå upp i tid och jobba lite mindre gratis åt kommunen och förhoppningsvis bli lite mindre stressad!

1 kommentar:

Susanne sa...

Ooops tur att det inte blev mer än ett litet brännhål.