söndag 30 oktober 2011

Fredag, lördag, söndag!

En rätt så maxad helg börjar lida mot sitt slut. Maxad i form av trevligheter men inte perfekt då alla i min närhet inte har hälsan. Oh well en kort summering av glädjeämnerna ska ni iallafall få. I vår byaförenings regi ordnade några av byns supermammor en halloweenbaluns för alla små coh lite större barn i vår byastuga. Det hällregnade ute men inne höll vi oss varma med dans, spel, pyssel och lite gotta. Jag hade klätt ut mig till Squaw, mest för att det var bekvämt och för att jag kommer i den där klänningen som jag gjorde till ett öppningsnummer i lokalrevyn för x antal år sedan. Annars kändes det bara otroligt mesigt. Nästa år ska jag vara nåt elakt så jag får använda min skrämröst.

Lördagkväll bjöd vi in till fest i temat: "Saker som smakade bättre förr?!" Flygande Jacob, radiokaka och diverse starka drycker med nostalgi-intag stod på menyn. Man fick även komma som man inte är. Jag tog på mig shorts och en fotbollströja - sportig och intresserad?! som man är.

Trött men glad över den här extra vintertimmen så var det då dags för en sväng till kyrkan för uppträdande tillsammans med Gospelkören. Jag satt och jäspade i kyrkbänken och blev nedstämd över dagens predikan som var så otroligt tragiskt ledsam och tankevärd.
Dagen har avslutats med lite shopping inför renoveringen av vår fultoa samt städning efter festen. Några av de kvarglömda sakerna var en fickplunta med finkel, handklovar och ett förkläde.... nu ska jag ta sikte på soffhörnet resten av dagen! Ciao!

1 kommentar:

Susanne sa...

Låter som en skojig helg.