måndag 23 april 2012

En ovanlig helg

Hoppla, blogger har shapat upp sig vilket innebär att jag förvirrat kommer famla tills jag snubblat över alla nya funktioner.

Som ni märkte på förra inlägget så var det en märklig lördagkväll. Märklig så tillvida att vi hade barnvakt så vi kunde ta oss ut på stan för några glas bland stans kulturelit. (läs vanligt svennepatrask)
Vi hamnade oväntat på ett ställe där man hängde för en sisådär 15-20 år sen...då var det lite mera raj. Lördagkvällen bjöd på trettiotalstema med stenkakor och trollkarlar. Jag hatar trolleri och trodde att jag skulle kunna sätta dit trollkarlen som f ö så ut som Jack Osbourne. Men icket. Hans tre jäkla rep var i slutändan tre jäkla rep med samma längd som i början av tricket. Så vi gick mot puben med livemusik och jag blev såååld på progänget som spelade skjortan av alla Comittments-blues-dängor du kan tänka dig. Tänkte bjuda hem dom på efterfest men insåg att vi inte skulle få in hela blås-sektionen i taxin.

Söndagen innehöll en hel del porslinskramande då tant Kräk visade sig vara den enda som ville hänga med på efterfest. Jag låg hela dan och idag vabar jag Pärlan som drog igång i natt. Letar mig fram till spisen för lite matlagning. Får se om man pallar matlukten...

Inga kommentarer: