fredag 13 april 2012

Vapenvila

Jag anser mig vara en person med en stor portion humor. Men när det gäller konflikter med mina barn är jag helt humorbefriad. Igår på stan fick Miraklet sätta efter Pärlan och ge henne en fullkroppstackling då hon sprang rakt ut i gallerian medan jag betalade för deras tjatmat. Sen gallskrek den gulliga lilla tvååringen medan jag tvångsbar henne till ett bord för att hon i nästa sekund välter ner Miraklets mat på golvet. Allt medan folk stirrar. Jag är egentligen inte brydd av vad andra människor gör och tycker men lider kval utan dess like när jag inte har kontroll.

Idag har det varit en konfliktfylld fredag, skillnaden mellan Nord-Koreas raketuppskjutning och fajterna här på backen i byn har känts hårfin och jag fördömer bägge händelserna å det grövsta.



Här ser du Nord och Syd-Korea. Mutade med lekpark och ballerina. Dagens mest fridfullaste stund. Nu ska jag åka och storhandla... ljuvligt!

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Hmm, ser antydningar till liknande konflikter här. Ska faktiskt gå en kurs om syskonrivalitet på Novas fõrskola på tisdag.

Meilita sa...

Dela gärna med dig av fredsmedlarkunskaperna!