onsdag 11 april 2012

Syns inte men finns ändå

Jag är en glad användare av all sorts teknik men jag är endast en användare utan nån som helst koll på hur det fungerar eller hur jag felsöker och fixar. Sånt kastar jag handlöst över på sambon. Enkelt - ja, bra - nje.

Min mobil till exempel. Har haft nåt mysko när det gäller bilder som jag vill publicera. Ibland syns dom inte i mobilen, fast jag vet att jag fotat. Rensade hårt för att frilägga minne men de kom inte fram ändå. Som bilden här nere. Den tog jag för typ två veckor sen när vi åt middag tillsammans med grannarna. Tänkte att en piffad Meilita skulle passa som inlägg men det gick inte att få ut den så det begav sig och sen va den bara "borta" i min mobils inre.

Tills nyss då.. huxflux var den på plats! Skyndsamt landade pekfingret på dela-knappen och ni kan ju låtsas att jag är sådär pyntad en slaskig onsdag i april. Idag skulle min mormor fyllt 98 år om hon levat... och lever gör hon i allra högsta grad eftersom jag skulle göra nästan vad som helst för att få krama om henne och känna dom där mjuka skrynkliga kinderna mot mina. Precis som mina bilder i mobilen. Dom syns inte men finns ändå.



Inga kommentarer: