söndag 7 oktober 2012

Helgen

Reheeegn.

På längden, på tvären, framifrån, bakifrån i stort och smått. Hellbervittes vad det har regnat i helgen. Familjen har varit på vift i lite olika konstellationer för att sammanstråla i stugan på lördagkväll. Jag åkte med brorsan och hade nästan 24 h utan man och barn i Paradiset. Hann typ hälften av det jag siktat in mej på. Prat, mat, sova länge och bak i bagarstugan hanns med innan småstinten och sambon dök upp. Då blev det pizzabak och sen lite bastu. Klockan nio somnade jag med barnen, helt nåkkad. Har fortfarande sega sviter med mitt bäcken och framförallt min högra höft.

Idag skedde den pisstrista och vemodiga stängningen av stugan samt bortstädning av allt som hör sommaren till. Bryggor, utemöbler och fotbollsmålet flyttade bort från snöskottarytorna och jag undrar hur i friden man ska stå ut ännu en vinter. Men det brukar ju gå bra på något sätt - men kul är det då inte.

Inga kommentarer: