onsdag 31 oktober 2012

Sverigelansering i smyg?

Blickar framemot en fyradagarshelg och lite höstlov för egen del. Det ska bli skönt med lite extra slöhet och fokus på småstinten. Tanken är att fokusera på att umgås istället för att jag ska flänga runt i vårt casa och fortsätta att packa ner köket. Jag har ett indrivningspapper från bibblan där jag hotas med avstängning om jag inte lämnar tillbaka boken om Pop som klär på sig med pappa. Vet inte om jag ska ta mig an skämslooken eller jag bryrmigintelooken när jag betalar böterna och ser mitt lånekort strimlas i småbitar. Faktum är att jag inte har den blekaste vart bokskrället tagit vägen. Vet inte ens hur den ser ut.

Idag äre Halloween och igår damp det så påpassligt ner ett paket med halloweenskoj från min världsvana kusin som bor i Californien. Med i paketet låg det även åtta stycken cd´s/dvd´s från det mexikanska dansbandet En-Vivo. Jag tänkte att min blonda kusin från Schtaaan hade gift in sig i bandet eller bara var uppfylld av den fantastiska musiken. Fast musiken var ren dynga och dvd´n väldans amatörmässigt gjort med suddiga bilder och pissigt ljud. När jag påpekade detta för kusinen verkade hon helt oförstående och skrev att hon inte alls skickat nåra skivor.

Nån behaga skämta mig aprillo! Snacka om trick men no treat att öppna och stoppa ner skivorna i ett paket till Sverige. Man är ju onekligen lite nyfiken på hur det hela gick till.  Var det som när man gömde några tallplantor under lite mossa under skogsplanteringen? Eller var det gruppens manager som på eget initiativ gjorde ett snabbt beslut om en lansering av gruppen i Sverige? Kanske en bokning av bandet vore nåt för vår nästa byafest...eller så kanske jag kan muta bibliotekarien med ett exemplar istället för den bortlästa boken om Pop.




Inga kommentarer: