söndag 2 mars 2008

Liket i strumpan?


Detta är ett lite suspekt foto. Man vet inte riktigt vad man ska tro... en nermald tant stoppad i sin nylonstrumpa? Låter som ett kapitel från vilken kriminalroman som helst.

Men det är det ju såklart inte. Sambon har torkat köttfärs - i damstrumpa modell knähög. Nu har det hängt ute i drygt två veckor och det smakar..... förvånande nog helt okej. Det funkar att karva ur och knapra på en vårvinterhelg i solen. Men nylonstrumpan åker av innan man börjar skära - för där går min gräns.... jag har svårt att släppa kriminaltemat annars.

7 kommentarer:

Unknown sa...

jag hoppas det är oanvända knästrumpor... Torkat kött är ju annars mkt gott!

Meilita sa...

Karin: Du det hoppas jag med!

Unknown sa...

Kan man torka köttfärs? Vad smart!

Meilita sa...

Lsy: Tydligen så går det jättebra. Tipset härstammar från Sorseletrakten.....

Världen är liten… sa...

Har aldrig hört talas om, och aldrig provat heller för den delen. Låter ganska märkligt om jag ska vara helt ärlig...

Meilita sa...

Väl: det är märkligt och som jag skrev helt okej att knapra på.

Anonym sa...

Det måste vara köttfärs från vilt, alltså magert kött som man givetvis saltar ordentligt. Nöt/gris kött har nog för mycket fett i sig så då riskerar det nog att härskna. Blev förvånadsvärt gott och ser ut som vanligt torkat kött. Nästa år ska det göras mera om jag bara kan hitta fler damstrumpor. :-)