onsdag 26 mars 2008

Text vi minns

Det finns låtar och så finns det låtar som naglar sig fast i ryggraden. Den här gången tänker jag på hitar med ny text. Rallygänget har ju framgångsrikt skrivit roliga texter till gamla listklättare. Bland annat skrev de om 5-56 istället för YMCA och varenda gång som jag tar fram silvertejpen som hänger från spiken i källartrappen nynnar jag Pontares Silverland men sjunger då silvertejp i stället.

Självklart har jag familjära favoriter som fötts under semestrar och partykvällar. Bland annat gjorde vi om Abbas Mamma Mia under en nyårshelg i Hemavan till "Tappe Skia" ( tappade skidan) men den absoluta hjärntvätten är Bangles hit "Walk like a Egyptian" som jag inte kan lyssna till utan att sjunga " Walk like a Johansson"

Fråga mej inte varför.....

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Ha ha. En kompis till mig trodde i det längsta att Just Ds låt Relalalaxa istället var Rädda alla Laxar! Nu är det ju inte så att jag hör den låten speciellt ofta men de få ggr jag gör det blir det givetvis Rädda alla Laxar!