onsdag 25 november 2009

Kärring?

Vi har haft en strid ström av unga jultidningsförsäljare här i byn. Självklart har vi handlat och nu i dagarna kom leveransen. Jag tänkte ha något trevligt att titta på under kommande året som hemmalufsande mamma och beställde en kalender med årets snyggaste killar!

Men med kalendern i min hand så börjar man ju undra vem kalendern riktar sig till? Min åldersgrupp 35+ drar nog igång stora varningstutan på kärringsnuskstatus faktiskt. För dom sockersöta svartvita bilderna av småpojkarna riktar sig nog bättre till mina brorsdöttrar som seglar genom livet strax under tonåren. Sen kikar jag på bilderna med en bekymrad rynka och undrar vem fasiken de är. Några svenska popsnören kan jag identifiera med sen?! För vem är egentligen Jesse McCartney, Joel Madden och Adam Brody??? Hmm...

Jag skulle nog ha inhandlat en kalender med årets snyggaste män istället. Faktum är nog att jag numera är mera kvinna en tjej även om det kan svida lite på psyket. Sen kommer jag ändå att hänga upp den för att slippa ännu en reklamkalender från Martinsson som nu i november har en bild på Danderydshallen. Då vilar jag mycket hellre ögonen på Björn Gustavsson eller Johan Palm och accepterar känslan av att vara en snusktant.


Marspojken Chase Crawford

Inga kommentarer: